torsdag 30. januar 2014

Nyhetsuke i naturen

Litt av ei nyhetsuke i Namdalen, storbrann i Flatanger og flodbølge på Nord-Statland. Vi blir små når naturkreftene slippes løs, men heldigvis har det ikke gått liv i disse ulykkene.



De to bildene over er fra Hasvåg i Flatanger der brannen tok med seg bolighus og garasjer. Folk måtte springe fra alt de hadde for å berge liv da flammene kom med den sterke vinden.




Bildene over er fra Småværet, som ligger litt lengre ut på den samme halvøya - som denne uka har blitt godt kjent gjennom nyhetene. Et ufattelig syn, de minner om de bilder jeg har sett fra det som skjedde i 1940. Disse brannene i tørt lyng i januar er jo også noe uvanlig må man si.



De siste bildene kommer fra Nord-Statland der et undersjøisk ras skapte kaos i går kveld. Slik så det ut på stedet i dag. Bildene får meg til å tenke på en tidligere sjef som brukte å si at: - Det aldri skjer noe i Namdalen.


Egentlig håper jeg på at det skal bli sannheten resten av 2014. Samtidig sender jeg en tanke til alle de som har stått på for å hjelpe andre denne rare nyhetsuka i min del av landet.

3 kommentarer:

  1. En viktig fotoserie som dokumenterer tragedien. Når oppryddingen er gjort er disse bildene unike.

    SvarSlett
  2. Nyheterna här har följt alla bränder hos er ...så tragist .
    Bra dokumenterat!

    SvarSlett
  3. In nature we see a lot of good things but nature also give as a huge problem and very huge challenge in life.To be honest i hate seeing disaster things but when i read newsletter disaster in different kind of places is always appearing.

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan