tirsdag 22. september 2009

Fotoskjulet

Så er jeg endelig klar til å sette sammen det fotoskjulet jeg lenge har planlagt langt oppe i fjellsida på Otterøya. Det har vært litt av en jobb å dra planken opp i høyden, men jeg har tatt det litt forsiktig og gradvis. Flere dagers jobb er fordelt utover sommer og høst, og da har det gått greit. Fra helga av tar jeg 14 dager fri fra jobben, og jeg satser på å være ferdig med dette byggeprosjektet i løpet av den tida. Men først og fremst har jeg planer om å fotografer MYE!


Underveis i plankebæringa har jeg også moret meg med å fore litt i en mårkasse etter tips fra Terje Sylte, og det har gitt resultater. Jeg har sett dyret på stedet (en stor hann) og måren tømmer nå kassa for hver gang jeg er på stedet. Det har faktisk vært mårskit på plankene flere ganger. Jeg har på grunnlag av det bestemt meg for å bare fore mår og småfugl den første sesongen ved dette skjulet. Det hadde jo vært morsomt å få egne mårbilder i mitt eget terreng, selv om det først og fremst er ørn jeg drømmer om å få med Namsenfjorden som bakgrunn. Men det er jeg sikker på kommer når jeg bestemmer meg for det. Under et glimt av mårkassa i furua på stedet.

Også avslutter jeg dette blogginnlegget med to bilder fra dette flotte naturområdet ved Namsenfjorden. Her er naturen vist på to helt forskjellige måter gjennom det samme objektivet. Håper ett av bildene faller i smak hos de fleste lesere.

3 kommentarer:

  1. spennende prosjekt Kjartan
    utsikten er det ikke noe i veien med iallefall:-)og "litt" trim er jo heller ikke skadelig :-) flotte bilder som vanlig du kommer med
    mvh anders selland

    SvarSlett
  2. Hei Kjartan.
    Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til. Du har vel fått med deg hva som skjedde hos Terje. Måren er blitt avhengig av sukker, så når han ikke foret, så brøt de seg inn i skjulet.

    Kommer nok til å ta en tur opp til deg når jeg er i Trøndelag. Gleder meg til boka di kommer. Godt kjent i området.

    Kåre

    SvarSlett
  3. Så utrolig flotte bilder! Det nederste var kjempestilig :) Nydelige farger.

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan