fredag 1. januar 2010

Nytt år, nye bilder

Godt nyttår folkens! I går brukte jeg noe av dagen i Ole Martin Dahles fotoskjul på Lauvøya. Hadde en følelse av at det kunne være stor aktivitet, med all den snøen vi nå har fått, og det skulle vise seg å stemme.


De første fuglene var på plass før 12800 iso og D3s holdt som arbeidsverktøy, men når det er fugl på åtetplassen så tidlig så lover det godt for timene som kommer.





På det meste kunne jeg telle fem forskjellige havørn, to kongeørn, ravn, kråker og skjærer rundt skjulet. Det er litt stressende, men også veldig morsomt når det er fugler i alle trærne og røttene som finnes rundt om.





Klikk gjerne på det nederste av disse bildene for å få opp en litt større versjon. Iso 2000 er som du ser helt støyfritt på dette kameraet, og i dag var det godt å kunne opperere med såpass høy iso som en normal. Lukkertiden var likevel litt knapp når det virkelig skjedde noe.




Nå blir det å bruke noen kvelder på noen tusen bilder. Det er utrolig hva man kan få ut av en dag når det virkelig klaffer i fantastiske Flatanger!

6 kommentarer:

  1. Wow, fantastiskt. Jag längtar dit ! Var som sagt där i november men då hade vi ingen snö.Vi fick dock massor av fina bilder i alla fall.
    Ett riktigt gott nytt år på Dig!
    mvh/Lars-Eric, från ett likaledes vintrigt Bohuslän

    SvarSlett
  2. Hallo Kjartan. Godt Nytt år til Deg og Dine.
    Som Du sier så er det utrolig kvalitet på de nye kameraene!! Må vel selge min 30D til høystbydende over 10 svenske kroner. Noee for Deg Lars-Eric? :-)Det er herlig med vinter og flott at Du viser frem hvor flott det er i heimbygda mi!! Dette blir et nydelig år , tror jeg!! olem

    SvarSlett
  3. Godt nytt år! Flotte bilder og imponerende bilder i så høy iso. Hva blir det neste i en ny modell?? D700 funker meget godt i verdier på 1600. Må vel opp til OMD dette året og, denne gangen fra båt om han har ledig kapasitet...

    SvarSlett
  4. Det siste bildet ditt var helt kanon!!! Etter min mening akkurat passe med bevegelsesuskarpe til at det ble et så bra actionbilde :) Likte også kråkebildet, et enkelt og klassisk med en fin tone!

    Blir et hyggelig år dette, skjønner jeg :)

    SvarSlett
  5. Meget pent...!
    Hadde vært fantastisk artig å være med på denne turen. Håper bare det byr seg flere anledninger:)
    Utrolig bra bilder du presenterer her. Om jeg skal driste meg til å stemme fram enkeltbilder holder jeg en knapp på nr 12, 5 og 3 i nevnt rekkefølge.
    -Egentlig litt skadelig å se på hva ny-kameraet presterer... -jeg får så lyst å bruke penger....
    Lykke til med nytt fotoår!!! Håper vi får se masse gull framover!
    Bjørn O

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Måtte skrive nytt innlegg i kveld etter å ha lest om nok et hundedrap...

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan