torsdag 14. januar 2010

Lys i vingene

Få ting er så vakkert som disse små meisevingene som fanger vinterlyset i skogen. Jeg prøver stadig å få et bilde som kan fange noe av denne stemninga, slik at jeg kan ta den med meg hjem. I dag gjorde jeg et nytt forsøk med fjernkontroll, og jeg fikk faktisk ett bilde som ga meg ei god følelse når jeg kikket på det.


Har også prøvd tidligere, for denne kjøttmeisa ble foreviget før jul. Her er det brukt svak blitz som i tillegg er kjørt gjennom en grankvist. Liker diagonalen i bildet, og liker motivet med bakgrunnen, men er litt usikker på den vingekuttinga. Hva synes du om bildene?


Ps! Foresten synes jeg det er morsomt at mange fortsatt skriver under det forrige innlegget i bloggen. Ta gjerne en titt på kommentarene du også!

9 kommentarer:

  1. Hei.

    Jeg synes motivet er fint, men jeg tror at det hadde blitt bedre om vingene ikke hadde vært klippet og furukvisten vært borte. Hadded det vært en idee og gått mer til høre slik at meisen beveget seg inn i bildet eller blir man da for tradisjonell i billedsynet?

    SvarSlett
  2. Hei

    Synes kvisten fyller godt opp i venstre kant jeg, regner med det var tilsiktet fra din side. Får inntryket av det når jeg ser på ballansen over hele bildeflaten.

    Selv om hele vingen ikke er med, gir bilde et helhetlig inntrykk på meg. Alt stemmer liksom. Likte også diagonalen, mulig det er den som skaper helhetsinntrykket, i så fall veldig flott.

    For begge motivene gjelder det at lyset har den største fokus og det synes jeg langt på vei overgår evt små detaljer i kompen.

    Toppers

    SvarSlett
  3. Begge bildene er av toppkvalitet.Slik er det jo når Kjartan Trana har stått bak kameraet.

    TF

    SvarSlett
  4. Hei Kjartan!

    Det er et drivende godt lys i bildet, og jeg har det ikke med å fortelle hvordan andre burde gjøre det. Noen ganger blir resultatet slik det blir, og i ditt tilfelle synes jeg ikke vingekuttingen gjør så mye. Selv om bildet (kanskje?) hadde hevet seg litt med hele vingen i bildet. Men bildene (og særlig bilde nummer 2) er nydelige!

    Hilsen
    Svein E. Børresen

    SvarSlett
  5. Hej !
    Bägge bilderna är fina. Bild 2 är bäst tycker jag. Eftersom man är koncentrerad på ljuset och kompositionen så tänker du knappt på att vingen är klippt. Du tar mycket fina bilder!
    mvh/Lars-Eric

    SvarSlett
  6. Hei Kjartan!
    Bilde nummer 1 var virkelig ekstraordinært. Litt av et fargespill du har fått frem i vingene!

    Knut Børge

    SvarSlett
  7. Hei kjartan!
    Begge bildene er bra!
    Det første bildet ville jeg beskjært litt kraftigere slik at almuen kunne fått sett nærmere på fargespillet i vingene til meisa.

    -Takk for en trivelig tur igjen!

    Bjørn O

    SvarSlett
  8. Magiques !
    Ces deux photos sont extraordinaires !
    Le Paradis !

    SvarSlett
  9. Takk for synspunkter på bildene folkens!

    Merci, merci Jean!

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan