mandag 18. januar 2010

Bilder du må se 1


Inspirert av Terje Hellesø, og hans intervju med Göran Segeholm, legger jeg i kveld ut sju naturbilder du må ta en kikk på. Det er klassiske naturbilder av høy kvalitet, bilder som gir meg lyst til å ta med kameraet og dra ut på tur. Det er bilder som jeg mener alle naturfotografer i min sjanger kan strekke seg etter.


Jan-Eilert Pedersen - Smålom
Vincent Munier - Brown bears
Stian Holmen - Plystrende jerpe
Danny Green - Rådyr
Rolf Selvik - Bokfink lander
Terje Sylte - Enda ei ørn
Kai Jensen - Havørn


Et lite sitat fra det blogg-innlegget som ledet til dette:

"Om du får lämna endast ett gott tips till alla läsarna i bloggen, vad skulle det vara?
Intressera dig för andras bilder lika mycket som dina egna."

Har du noen tips på bilder som virkelig sitter, og som jeg bør ta en kikk på, så kan du gjerne legge igjen det her.

7 kommentarer:

  1. Jeg har aldri likt ørna til Kai - i motsetning til "alle" andre; jeg vet det er premiert. Liker heller den staselige rådyrbukken hans - klassisk og uoriginalt, men strålende vakkert:

    http://tinyurl.com/ybh64ep

    Ellers var det mange godbiter. Ørreten som kikker på Terjes fiskeørn er helt utrolig, og Jan Eilerts smålom er vel det beste jeg har sett fra den karen.

    Jeg har selvsagt utallige blinkskudd som går utenpå alt dette, men de er ikke på nettet.

    ;-)

    SvarSlett
  2. Fantastiske bilder, og noe å strekke seg etter for enhver naturfotograf.

    Jeg har sanket myyyye inspirasjon gjennom andre fotografers bilder, og kommer til å fortsette med det så lenge jeg har kamera mellom hendene.

    Det fiskeørnbildet til Terje er jo bare helt uvirkelig bra. Husker godt da jeg så det for første gang, vet ikke hvor mange kamerater jeg har vist det til etter det.

    Jerpebildet til Stian er også et hakeslepp bilde.

    Takk for at du minnet meg på alle disse flotte bildene Kjartan!

    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  3. Hei.
    Ja har var det virkelig samlet mye god inspirasjon på et brett.
    For min del har det å studere og la seg inspirere av andres blinkskudd, vært en av de viktigste læremetodene opp gjennom årene.
    Jan Eilert sitt lomebilde er bare helt sinnsykt. Lyset, bevegelsen, komposisjonen, alt klaffer 190%. Men du har nå en rekke bilder fra øverste hylle du å da:)

    Vi høres.

    SvarSlett
  4. Hej !
    Tack för att du delar dina bilder och dina erfarneheter med oss "ute i världen". Det är en fantastisk inspiration att se dina bilder och läsa om dina (och dina kompisars) äventyr där uppe !
    Tack!
    mvh/Lars-Eric

    SvarSlett
  5. Bilder som er tatt med åte blir jeg sjelden innspirert av. Jeg dærimot elsker bilder som er tatt med flaks og tilfeldighet.
    Hilsen Jan Erik.H

    SvarSlett
  6. Fint at noen legger igjen en tilbakemelding. Jeg skal plukke ut noen flere bilder senere. Ja, og jeg vet at Knut Sverre har noen blinkskudd, men de er vanskelig å peke til. Kanskje Lisbet Salander kan hjelpe meg :-)

    SvarSlett
  7. Vil bare si at det jo er veldig hyggelig og inspirerende når et av mine bilder blir nevnt i en slik sammenheng.

    Det sier forresten ikke så reint lite om deg Kjartan. Du er ikke redd for å glede deg over andres bilder og fortelle at du kan bli inspirert også.

    Ellers så kjenner jeg til alle disse bildene du nevner her. Det finnes maaaange andre også og skal du be Salander hente noe ut av pcn til Knut Sverre vil jeg be om et godt blinkskudd av en liten mus...

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan