lørdag 9. januar 2010

Sangsvane og ærfugl

Det har vært noen iskalde dager her i Trøndelag, og det har blitt tatt noen hundre nye bilder. Samtidig har det vært tining av vann og mye styr med biler så det er godt at tempraturen nå for første gang på lang tid har krøpet over -20 grader. Jeg presenter her på fotobloggen et lite utvalg fra det som er tatt de siste dagene. Først et par fra frostrøyken ved Namsen.



I dag dro jeg sørover mot Straumen i Inderøy kommune. På vei dit ble det stopp flere steder, blant annet på Bangsund der det lå en stor flokk sangsvaner i frostrøyken. Brukte fort opp litt av fototida der.



På Straumen var det dessverre ingen sol i dag, men som vanlig på denne tiden av året var det en mengde med ærfugl. Det er alltid morsomt å jobbe med disse, og det er det tydeligvis mange som synes. Det var en mengde naturfotografer på Straumen i dag, i tillegg til bilder ble det også litt fotoprat.



5 kommentarer:

  1. Flotte bilder Kjartan! Selv om jeg synes synd på fuglene og de ville dyrene i disse kalde tider!

    Mvh Linda

    SvarSlett
  2. Hei Kjartan!

    Skikkelig stemning på landskapsbildene dine. Til og med her i Vestfold har vi hatt godt under 20 minus, og det gir mye bra lys. Ærfuglen er en herlig fugl som jeg liker å studere om våren. Kystens svar på tiur- og orreleikene, pleier jeg å si. Hannene fighter så vannsprut og fjær fyker. Svanebildene dine er nydelige. Ha en fin helg!

    Hilsen
    Svein E. Børresen

    SvarSlett
  3. Fantastiska bilder du tar. En inspiration varje gång att kika in på din sida. Tack !
    mvh/Lars-Eric

    SvarSlett
  4. Flotte motiver. Straumen er en fin plass for fotografering og opplevelse av fugleliv.

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan