torsdag 12. november 2009

Nytt opplag!

Mindre enn 10 dager etter at boka om Lierne og Blåfjella-Skjækerfjella nasjonalparker ble lansert er det klart at det må bestilles et nytt opplag. Vi har solgt 3200 av 4000 bøker!

For å være sikker på at det er bøker igjen til julesalget vil bestillingen på 2000, eller kanskje så mye som 3000 nye bøker bli sendt i løpet av få dager. Dermed kan vi vel trygt si at dette har blitt en suksess og at vi har truffet midt i blinken. Det er godt å tenke på etter alt det arbeidet som er lagt ned i forbindelse med denne utgivelsen.


Bildet over viser fotokollega Steinar Johansen på Søndre Gauptjørnaksla i 2003. Det ble tatt av meg med lysbildefilm (vi skulle jo aldri bli digital) året før parkene ble åpnet. Bak han ser vi hjertet av den gamle Gressåmoen nasjonalpark som nå er innlemmet i den mye større Blåfjella-Skjækerfjella nasjonalpark.

Svært få av de mange lysbildene ble brukt i produksjonen. Scannede bilder har en helt annen tidskoloritt enn de digitale bildene. De ser allerede gamle og svært annerledes ut på trykk.

7 kommentarer:

  1. The second is madness, great frame.

    SvarSlett
  2. hahaha. den øverste der var morsom.

    Gratulerer med så utrolig mange solgte bøker. Det er jo helt utrolig!!!! Regner med at forhåndssalget var stort også?

    Nå uansett. Jeg kunne godt tenkt meg denne boka jeg. Kan du sende en med giro???

    SvarSlett
  3. Gratulere med boksalget Kjartan! Må være gøy med slik respons på ting man har lagt ned mye arbeid i. Stå på!

    SvarSlett
  4. Thank you og takk :-)

    Enig Jan-Eilert, det er nesten utrolig altså! Skal få avgårde en bok så fort jeg kan.

    Takk Ivar, nå er du på bloggrullen min også. Det var ugla som gjorde utslaget... Ha, ha!

    SvarSlett
  5. Kjempekjekt! Ja jeg spurte i bokhandelen om boka solgte godt. Butikkdamen smilte godt, å sa det blir mange fine julegaver under treet i år:)

    Knut Børge

    SvarSlett
  6. du verden
    så mange bøker solgt så fort, er bare helt utrolig
    ja da er det bare å gratulere
    mvh anders selland

    SvarSlett
  7. Bra Knut Børge, en bokhandel på Steinkjer solgte faktisk ut alt de hadde tatt inn den første dagen. Da er det morsomt...

    Takk for det, Anders.

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan