mandag 1. februar 2010

Bilder du må se 2


Det er viktig å se mange naturbilder, både som inspirasjon og ikke minst for å ha et erfaringsgrunnlag når man står der med et godt motiv forann seg. I denne serien i bloggen plukker jeg frem bilder som jeg mener du som leser har godt av å ta en kikk på. Dette er sju fuglebilder som jeg har lagt merke til.

Pål Hermansen - Stokkand (død)
Anders Selland - Steinvender (bølge)

Dersom du har sett noen bilder som du virkelig husker så kan du godt legge igjen et tips i kommentarfeltet. Jeg ser gjerne flere gode bilder, og du kan se flere i det første innlegget i denne serien.

Nå er det ut å holde foredrag, jeg har en del av disse i tida som kommer, og det er bra!

10 kommentarer:

  1. Vilka bilder!! Detta är såå roligt att titta på och insperas av alla dessa fina bilder.
    Du har gjort ett jättejobb Kjartan med att sätta samman dessa bilder och med listan över naturfotografer som bloggar.
    Underbart att kika in här då och då.En tendens som råkar bli oftare och oftare....:-)Här finns alltid något nytt!
    mvh/Lars-Eric

    SvarSlett
  2. Et bra utvalg av gode bilder! Klassiske naturfoto som det ligger mye tolmodighet og innsats bak.

    Her er et tips til andre gode bilder:
    http://namdal.foto.no/ :)

    Bjørn O

    SvarSlett
  3. Vet jo om ein i Namsos som har et strålende bilde av terner!! Bør også bli med på listen.
    I kveld kom Danny Green bort til meg ( han er her med folk). "Jeg har en gave til deg Ole" Jo da gutten hadde meg seg en nydelig print av dette stærbildet! Det skal på veggen i ørneredet!! E æ itj heldig?
    Ole M

    SvarSlett
  4. Hei

    Veldig flotte bilder du refererer til her. Å så har du jo mange flotte selv da:)

    Mvh Robin Jenssen

    SvarSlett
  5. Takk for tilbakemeldinger.

    Ole M: Du er heldig ja, det skal bli fint å se det bildet på veggen i ørneredet.

    Ellers er litt av meningen med disse innleggene å fokusere på andres bilder. Mine egne skriver jeg jo om nesten hver dag :-)

    "Intressera dig för andras bilder lika mycket som dina egna." Det var jo utgangspunktet for å begynne å legge ut disse linkene.

    SvarSlett
  6. Artig serie dette Kjartan, og tusen takk for omtale i forrige del. vi bør vel alle bli flinkere til å trekke frem hverandre noen ganger:-)
    Mye flotte bilder, og det blir litt urettferdig å trekke frem ett, men jeg må!

    Danny Green sitt stærbilde er MAGISK! Jeg så det første gang på en mail i sommer, og det kommer til å sitte i disken resten av livet, garantert.
    Han ble i år den moralske vinner av BBC, desverre...

    Forøvrig enig i at et ternebilde også har festet seg i disken:-)

    SvarSlett
  7. Flotte bilder alle sammen selvsagt, men det stærbildet var jo av en annen verden. Hadde ikke sett det før. Magisk skriver Stian. Enig i det.

    SvarSlett
  8. Jeg vil gjerne vise dette bilde som Isidoros Prinos har tatt.
    http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=481196
    Ikke alle som tør å ta sånner bilder, så det modlig gjort.

    Også dette:
    http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vis_oversikt.cgi?brukerid=61430&serieid=19382
    Jeg synes det er flott at Ann Kristin Stenshjemmet viser morsome bilder av katta si, bildene er festelig og har gode fortellninger,
    det er synd at flere ikke gjør slikt.

    SvarSlett
  9. Dette bildet til Morten Woldstad:
    http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=386817&imageoffset=47&offset=30&brukerid=24892
    Det er et av mine favorittbilder noen sinne!
    Veldig originalt...

    SvarSlett
  10. Hei Kjartan.
    Jeg tok en titt på bildene du viste til, de er fine og vel så det. Men som en annen her sa det; du har sannelig dine du også. Den som kjenner portfolien din sånn noenlunde, vet at det kunne blitt ei fantastisk fin og tjukk fotobok av fotografiene dine fra dyreriket.

    Så - NÅR kommer den dedikerte? Den tror jeg svært mange kommer til å kjøpe.
    Mange av bildene dine kan i henhold til mine to blå rett og slett ikke komponeres bedre.

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan