onsdag 4. mars 2009

Elgfoto

Jeg bor midt i naturfotografenes paradis! Her i Namdalen er det utrolig mye å gjøre både vinter og sommer når du er naturfotograf. Akkurat nå er det snøen som dominerer naturen. I nabokommunen min, Overhalla, finnes det en foringsplass for elg og rådyr som vikelig er verd å besøke på denne tida av året. Her er noen bilder fra en tur jeg har gjort til stedet.



Dersom du kan tenke deg å besøke foringsplassen så finner du mer informasjon på denne siden:  http://www.moose-photo.no/

Jeg trives best med en 70-200 mm på stedet, men større teler kan gi fine porteretter, detaljer og utrykk, mens en vidvinkel kan gi dyr i miljøet.


Opplegget er enkelt, du blir kjørt med traktor til et skjul som er satt opp i en åkerkant. Her går du inn, mens friske gullerøtter legges ut i forkant. De første elgene er oftest på plass før traktoren har fjernet seg så her er det bare å begynne å ta bilder. Synes du det høres enkelt ut? Vel, det er ikke lett å ta de virkelig spennende bildene, men det finnes muligheter på stedet. Når man har reist helt til Cananda på foto-tur så er det også godt å vise frem at det finnes mange muligheter her like i nærheten.

1 kommentar:

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan