torsdag 19. juni 2014

Nært er bra!

Å utforske sitt nærområde er litt av et eventyr. Det er morsomt for det er mulig å ta både kortere ettermiddagsturer og lengre teltturer for å se mer av det man har nært seg. Her i Namsos er det virkelig mye å ta av. Rock City består stort sett av herlig natur!


Bildet over viser Ekornvatnet, en av mange tusen perler det er mulig å oppsøke i hjemkommunen min. Jeg tror jeg vil bruke resten av livet om jeg skal bli kjent med alle vann, daler og fjell her i Namsos.



De to bildene over er tatt fra en fin dagstur i Namsfjella på Otterøya. Fjellene her ut ved den sørligste arma av Namsenfjorden er stupbratte, og de gir en spektakulær utsikt i et område der det sjelden går folk.



Alle badeplasser i Namsos er gratis, mens et familiekort for fiske koster 150 kroner i året. Kan det bli mye bedre enn det? For en rikdom vi har rundt oss hvis vi tar oss tid til å være i den.



Sammen med kjæresten, Alette, har jeg opplevd stadig nye områder, nettopp fordi hun også elsker dette livet. Vi har oppdaget ukjente grotter og fosser som har slått pusten ut av meg. Det er flott å reise bort, men vi har jaggu mye å utforske og oppdage i våre nærområder. Det er utrolig herlig å bli helt bevist det!

5 kommentarer:

  1. Helt nydelig kjartan:-) flott natur i Namsos å ja uten tvil:-) sommerhilsen fra monica gravseth.

    SvarSlett
  2. Vad vackert ni har!! Härliga bilder som vanligt, tack för du delar med digh.
    Trevlig helg!
    Majsan//

    SvarSlett
  3. Kjempeflott innlegg Kjartan, som alltid!

    God sommer!
    mvh Knut Børge

    SvarSlett
  4. Knallbra innlegg. Absolutt noe å ta med seg i disse ferietider.

    SvarSlett
  5. Herlig natur, flotte bilder som alltid. Har selv flyttet til ny kommune (Eigersund). Spennende å utforske nytt nærområde. Ha en riktig fin sommer!

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan