fredag 6. juni 2014

"Ferie"

Jeg har hatt fri fra jobben ei uke. Det var den helt riktige uka å ta fri; for et vær og for noen turer vi har hatt! Helt fri har det heller ikke vært, vi har virkelig jobbet med foto disse nydelige vårdagene i fjellet.



Steinar Johansen og jeg jobber med bilder til ei ny praktbok om Børgefjell. Boka skal utgis av Lierne Nasjonalparksenter, på oppdrag av Børgefjell nasjonalparkstyre, høsten 2015. Planene har vært med oss i flere år, men nå er vi virkelig igang med dette fantastiske prosjektet.




Det er en stor ære å få jobbe med denne legendariske nasjonalparken - og det er utrolig fint å kunne ha kjæresten, Alette Sandvik, med seg som turfølge, fotoassistent, motiv, bærehjelp til tunge telelinser og fuglespeider. 




Vi har hatt mange gode samtaler, og det kommer mye bra ut av det å være på tur så mange dager. Stillheten og roen gir opplevelser og inntrykk som er viktige å ha med seg. Fra notatblokka tirsdag:

Ord blir bare ord, det er opplevelsen. Det å bli ett med noe mye større som er rundt oss. For se på din egen horisont i hjemmet, på jobben, i bilen - Hvor stor del av helheten er du der? Her inne i fjellet betyr plutselig den lille fuglen i busken noe, lyden av bekken og vannet. Du er ett med dette. Når kjente du noe slikt sist? 

Faan hvor nær deg jeg er lille fugl, sier jeg høyt. Kjenner ei tåre trille nedover kinnet. Hva er det som begrenser denne følelsen i hverdagen? 



4 kommentarer:

  1. Er 100% sikker på at den boka du jobber med der havner i bokhylla mi! Gleder meg! :)

    SvarSlett
  2. Dere må ha hatt en fantastisk uke i et fantastisk område. Den boka skal jeg ha!

    SvarSlett
  3. Så härliga bilder från din lediga vecka. Du skriver vackert till dina bilder.
    Majsan//

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan