tirsdag 11. desember 2012

Minner

Gamle hus er minner om levd liv. Sola og regnet har gitt dem sin egen farge. Med årene har noe inni meg også forandret seg - slik at jeg ser på dem på en annen måte.



Det er nyttig å vite at det er sånn, at ting forandrer seg med årene. Bilder, gjenstander, personer og minner. Vi ser alt på en ny måte.



Diktet som mange foreldre får fra barnehagen, det er en god påminnelse å ha hengende på veggen:

Det hender du blir lei
fordi jeg er så liten.
Jeg setter merker overalt 
og gjør deg ganske sliten.

Men hver dag blir jeg større,
ja en dag blir jeg stor
- og alle mine avtrykk 
blir bare svake spor.

Her er mitt lille avtrykk,
så du kan huske og forstå,
hvor søte mine hender var 
den gang da de var små.

4 kommentarer:

  1. Jepp! Vi er i endring og ser ansleis på ting no...kanskje heldigvis, vil eg sei ;)

    Diktet er innholdsrikt og du har fine bilder. Flaskebildet er lekkert! :)

    SvarSlett
  2. Härliga bilder....dikten var jättefin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, i sin barnslige enkelhet sier det mye. Takk skal du ha!

      Slett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan