onsdag 31. mars 2010

Fra hav til fjell

I løpet av en liten uke har jeg fartet fra hav til fjell, og jeg har dermed fått med meg litt av det Namdalen har å by på. Det blir nok flere slike turer i ukene som kommer, det har i grunnen blitt en tradisjon på denne årstida. Ved havet er det vår, mens snøen og vinteren dominerer i innlandet i lang tid ennå.


Det er forøvrig en drøm å fotografere havørn med min Nikon D3s. Jeg tenker på hvor vanskelig det var å dra slike bilder for noen år siden, nå kommer de på løpende bånd. Rask autofokus og skuddtakt hjelper på, men jeg skal ikke underslå at erfaring også hjelper.

Guiden, Ole Martin Dahle har jo også blitt bedre med årene. Det var til og med hans ørneblikk som fant rypene på fjellet inne ved Røyrvik. Mer om det og mer fra innlandet i et nytt innlegg her på bloggen senere.

God påske!

2 kommentarer:

  1. wow for et flott ørnebilde!! noe av det fineste bilde jeg har sett på lenge av ørna! :)

    SvarSlett
  2. Hei Kjartan.

    Ja, når nybegynnere som meg får bra bilder så må utrustningen være bra. Skjønner at du er fornøyd med din nye D3S.

    Hvis du har sett på bloggen min så får jeg ikke Google til å fjerne viruset. Kan du bytte ut min gamle adr med den under.

    Synes det du har fåtrt til med naturfotografer er helt topp. Det er så mye lettere å følge med på hva alle holder på med.

    http://karejohansenblogg.blogspot.com/

    Kåre

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan