onsdag 18. februar 2009

Redigering og sortering

I kveld har timene gått til redigering og sortering av bilder. Lørdag reiser jeg til Canada på fototur, og min sammarbeidspartner Steinar Johansen skal fortsette jobben med boka vi er midt inne i arbeidet med. Det skal bli en bok om de nye nasjonalparkene i fylket vårt, og jeg har derfor hatt en grundig gjennomgang av arkivet fra de siste turene i Lierne nasjonalpark. Noen godbiter synes jeg da at jeg har funnet.
Over ser du den mektige Hestkjølen sett fra innsida av parken. Kanskje blir noen av disse bildene med i den kommende boka? Steinar har i hvert fall mye mer å velge i når han nå begynner å se på kapitlet om Lierne nasjonalpark, mens jeg er på tur. Har plukket ut omlag 50 bilder fra området i kveld. Dette er bare et lite utvalg.
Redigering, sikkerhetskopiering, sletting og sortering tar mye tid når man jobber som naturfotograf. Den beste delen av arbeidet er det ikke, men det er viktig og det gir også tid til å tenke over og huske opplevelsene. Samtidig får man bare lyst til å reise ut igjen, og nå er det heldigvis ikke lenge til min Nikon D-300 klikker heftig igjen.
Boka om nasjonalparkene skal forrøvrig være ferdig før jul i år. Mer om det arbeidet senere i denne bloggen.

5 kommentarer:

  1. Se her ja. Nå har du også begynt å blogge. Det har jeg også :-)

    Skal bli artig å følge med deg videre gjennom denne. (Legger den inn på sida mi ).

    Jan-Eilert

    SvarSlett
  2. Hei Kjartan, artig at du er ute med blogg! Du får bare passe på å følge den opp :-) Ser frem til bok om nasjonalparkene som du jobber med, det er jo fantastiske naturområder dere har i fylket. Ellers får du ha god tur til Canada, jeg kan love deg at der nede blir det helt rått.

    Hilsen Kai

    SvarSlett
  3. Artig å se ennå en blogg. Blir morro å følge deg framover :). Mvh Lars Andreas Dybvik

    SvarSlett
  4. Hei folkens!

    Jeg har fulgt med på bloggene, spesielt Kai´s den siste tiden da han allerede har vært på besøk hos snøuglene. Nå er dere alle linka opp på forsida mi så jeg kan følge med oppdatteringer.

    Håper dere kikker innom og får med hvit, voksen snøuglehann i snøvær og noen haukugler i flukt:-) Skal prøve å holde bloggen oppdattert på turen.

    SvarSlett
  5. Heihei!

    Hyggelig at du også har fått igang en blogg Kjartan:)
    Skal følge ivrig med etter oppdateringer fremover!!

    mvh Knut Børge

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan