søndag 27. januar 2013

Dager i januar

Vi nærmer oss slutten av januar, dagene er korte og de flyr avgårde. Likevel prøver jeg å være mye ute med kameraet i naturen. Her er en liten fotoblogg fra noe av det vi har gjort den siste uka.


Jeg og gutten dro på en liten oppdagelsesferd i kystnaturen. Det er fortsatt mye spennede å se, i fantasien til femåringen ble denne gamle bregna et skjellet av et eller annet mystisk.


Været kan jo bli litt småruskete, men er man kledd så går det bra og bakken er så froset at det er herlig å gå skogstur på beina.


Noen småpipper er det alltid å se i skogen. Her er ei toppmeis som ble nysgjerrig da jeg plystret litt i skogen. Utrolig morsomt og fasinerende for store og små å lokke inn disse meiseflokkene i en stille vinterskog.



Jeg har også testet fossekallelva i noen timer. Mye fugl, men lite lys ennå. Hit blir det flere turer når vi kommer over i slutten av februar. Flygende fossekall og bilder med litt fart i er målet denne våren.



Prøver uansett å få litt vann og bevegelse inn i fosskallbildene, også må jeg si at jeg brenner litt etter en 500 mm når jeg sitter på elvebredden. Tror det blir en liten investering snart.


Avslutter med to bilder fra gårdagen, da jeg tok noen timer alene i skogen. Perfekt start på en deilig  lørdagskveld, for det er jo også godt å fyre i ovnen og ligge under pleddet i januar. 



Håper bildene motiverer til å bruke noen timer ut i nærnaturen. Det gir en skikkelig godfølelese!!!

11 kommentarer:

  1. Hei !
    Fint å se at det er flere som nyter noen timer ute i vinternaturen. Perfekte bilder av fossekallen spesielt.

    SvarSlett
  2. Godt å se at noen kommer seg ut i januarkulda og mørketiden... jeg har ikke klart det..skulle gjerne hatt noen fossekallbilder ja.

    SvarSlett
  3. Flotte bilder fra en flott tur i skogen. Fine bilder av fossekallen, der den dukker opp strømmen. Tøff liten fyr! Jammen har dere oppi Namdalen fått litt mer snø enn oss litt lenger sør! Savner virkelig dette vakre snølandskapet her på Melhus, det blir litt for stusslig med bare barfrost.
    Mvh Lillian

    SvarSlett
  4. ser frem til hva du klarer å trylle frem av fossekallen
    hva med undervannsbilder av kallen?
    vet det ikke blir lett,men har ikke du investert i uv utstyr:-)
    mvh anders selland

    SvarSlett
  5. Bilder av topp kvalitet. Jeg liker de to nederste ekstra godt.

    SvarSlett
  6. Du har hatt ei fin helg ser jeg!! hans Tore har vel gode kunnskaper om fugle etter hvert. God å høre at Fossekaillen er tilbake i bra antall.Flott! Olem

    SvarSlett
  7. Så fina bilder. Vilken utsikt, fantastisk. FÅgelbilderna är jättefina...vet inte vad den heter på svenska dock

    SvarSlett
  8. Vilken vacker syn här pojken i snön och det är en skopa eller en steenlopertje? Jag valde den här bloggen eftersom jag är borta från dessa vackra bilder! och jag älskar verkligen detta land 1
    Här är all snö över och det regnar riktigt hårt!
    tack för vintern visar!
    hälsningar, Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    SvarSlett
  9. Nydeligt!!!!!!alle sammen!!
    og sønnen din er jo en skikkelig hjerteknuser!1Han blir nok like deg når han blir stor!!ai ai ai!!
    Takk for fin opplevelse :)

    Mvh Anita

    SvarSlett
  10. Herlig samling av stemningsfulle naturbilder.

    ketil

    SvarSlett
  11. Många fina bilder! Trevliga bilder på strömstaren, speciellt flyg bilderna. Men bilden som verkligen fastnar i mitt minne är den sista. Mycket fin stämning i den bilden.

    /Erik

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan