torsdag 3. september 2009

Småplukk

I morgen sendes endelig boka vår til trykking. Den er forhåpentligvis i salg før 15. oktober. Her er en liten gløtt på forslaget til omslag på boka. Det har vært mye diskusjon, men vi tror vi nærmer oss noe nå.


Her nettopp lest Bent Olsens blogg fra Alaska og sitter her og er litt misunnelig på det gutta der opplever. Ellers har jeg i dag vært en liten tur opp til skjulet som jeg håper å ha ferdig til vintersesongen, og det blir da noen opplevelser her også. Gikk opp med noen plank, la igjen sekken og gikk ned igjen. Da jeg kom tilbake satt det en svær mår i treet like ved foringa. Det lover jo godt.


På fotosiden har det blitt litt av hvert den siste tiden. Ingen store prosjekter eller opplevelser, men noen bilder blir det jo alltid. Ellers har jeg hatt en rekke bildeforedrag de siste ukene, det er morsomt å få vist noen bilder og snakke litt om naturen. Det er tross alt en av grunnene til at jeg driver med dette.


Neste uke starter rypejakta. Det blir en tur ut for min del også, men taksteringene viser at det er lite rype så jeg satser på å skyte med kamera. På utstyrsiden er det forresten ganske mye som skjer. Kan nevne både nye objektiver og et proffesjonelt undervannshus, men jeg kan jo skrive mer om det i et senere innlegg.

Til slutt legger jeg ved det som er en fin link for naturinteresserte fotografer:


Ha en fin høststart!

6 kommentarer:

  1. Håper jeg får mulighet til å lese den boka:) Mvh RJ

    SvarSlett
  2. RJ = Robin Jenssen:)

    SvarSlett
  3. Gleder meg virkelig til boka kommer Kjartan .Spesielt når jeg både har vært sammen med deg på Snøugla og har bidratt (litt) til forsida ... Håper det går bra med ørn/hauk og mårprosjektet ditt. Du vil nok få måren som fast gjest men jeg er engstelig for at den kun vil komme om natta når du begynner å legge ut kjøtt.Mårene mine kom bare om natta når jeg festet ett rådyrlår oppi ett tre. Sikkert fordi jeg lokket til meg hønsehauk og rev i samme slengen.Men tiden vil vise om det lar seg gjøre å kombinere.

    SvarSlett
  4. Det kommer nok en dag da du sitter med den i hendene Robin:-)

    Terje: Snøuglene har fått fire sider i boka så der er det nok noe du kjenner igjen fra Canandaturen. Når det gjelder måren kan jeg jo forsøke å satse på den og småfugl det første året i dette skjulet.

    Ørna får da komme på besøk etter jula 2010. Skal tenke litt på den vrien og fortsetter å fore mår mens jeg tenker...

    SvarSlett
  5. Hei Kjartan, moro med boka di. Kan vel bestille et signert eksemplar av deg kanskje??
    Angående Alaska så har jeg booket plass for 7 stykker til neste år i beste sendetid. Hadde jo vært moro om du heiv deg med. Alt er til selvkost. Jan-Eilert og Terje Sylte har meldt sin interesse, så hvis du vil kan vi ta en prat om det når jeg er hjemme igjen??

    Ha det bra så lenge og lykke til med boklanseringen.

    Mvh Bent

    SvarSlett
  6. Veldig mye flotte fotos til deg her:)Lett og bli inspirert til å ta bilder i naturen.
    Hilsen Kathrine

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan