lørdag 2. juli 2016

Marmorgrotta i Huddingsdalen

Marmorgrotta i Huddingsdalen i Røyrvik er en fin og spennende liten utflukt for ei helg. Den naturskjønne dalen byr på et rikt fugleliv, flora og fiske. Mer trenger man jo ikke en sommerdag.


Selve inngangen er ganske liten der den ligger ned mot bredden av Huddingselva, men når du kommer inn og tar til venstre begynner det å bli litt mer å se.


En liten eventyrverden under jorda, en verden som jeg fortsatt husker fra jeg var liten - Den gang tok faren min med meg hit, hvor elva har gravd ut disse formasjonene i fjellet.


Huler gjør noe med deg om du har tid til og mot nok til å ta det innover deg. Ikke rart at sjamanene fikk opplæring i hulene - Der utførte de reiser som for oss i den vestlige verden i dag nesten er umulig å ta inn over oss, men for alle naturfolk var dette virkeligheten i mange 1000 år.


Kanskje kan en slik mini utflukt minne deg på at du har to sider i deg, både den fysiske og den mentale. Sommerfuglene (blåvingene) vi fant utenfor er også et godt symbol på denne dualiteten. 


1 kommentar:

  1. Hej!

    Hittade ditt blogginlägg om grottan. Trevlig blogg.

    http://tavvas-idag.blogspot.se/2016/07/marmorgrottan.html

    /brita

    SvarSlett

Hei!

Håper du vil legge inn en hilsen eller kommentar til meg.
Har du en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Kjartan